Księgowość

Prowadzenie ksiąg rachunkowych:

  • Sporządzanie zakładowego planu kont oraz opracowywanie polityki rachunkowości,
  • Bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku VAT,
  • Sporządzanie deklaracji i rozliczeń podatkowych,
  • Sporządzanie sprawozdań do GUS oraz NBP,
  • Sporządzanie rocznych i okresowych sprawozdań finansowych,
  • Sporządzanie analiz dla Zarządu,
  • Zaangażowanie w trakcie kontroli podatkowych i audytów.

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów:

  • Bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku VAT,
  • Sporządzanie deklaracji i rozliczeń podatkowych,
  • Prowadzenie ewidencji przychodów:
  • Miesięczne naliczenie podatku,
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku VAT,
  • Sporządzanie rozliczeń rocznych.

Kadry i płace

  • Sporządzanie list płac osób zatrudnionych
  • Obliczanie należnych wynagrodzeń za czas choroby i zasiłków z ubezpieczenia społecznego płatnych przez pracodawcę, prowadzenie dokumentacji zasiłkowej, wynagrodzenia za nadgodziny, pracę w nocy, urlopy, ekwiwalentów i odpraw wynikających z przepisów prawa
  • Sporządzanie miesięcznych informacji i przelewów kwot podatków (PIT4R, PIT8A) oraz składek ZUS do zapłaty za dany okres
  • Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS (DRA, RCA, RZA, RSA)
  • Sporządzanie deklaracji rocznych podatku od osób fizycznych (PIT 4R, PIT8AR, PIT11)
  • Elektroniczne przesyłanie dokumentów do ZUS i Urzędów Skarbowych
  • Sporządzanie i elektroniczne przesyłanie deklaracji PFRON
  • Obsługa kontroli Urzędów Skarbowych i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • Przygotowywanie zaświadczeń o zarobkach
  • Rejestracja firmy i pracowników w ZUS
  • Przygotowywanie pasków wynagrodzeń oraz informacji o przekazanych składkach ZUS dla pracowników
  • Sporządzanie informacji do ZUS (ZUS IWA)
  • Sporządzanie imiennych raportów osób ubezpieczonych (RMUA).